הקמת בלוגים


כולם מדברים על בלוגים, וכנראה שאין ברירה. גם אתם חייבים לעצמכם דבר כזה. כיצד מקימים בלוגים, מי מספק את התוכנה, השירות והאחסון, ומה ההבדל בין השירותים המובילים?
לפניכם סקירה של מערכות הבלוגים המובילות בארץ ובעולם, כולן חינמיות, ומאפשרות לכל אחד לבנות לעצמו בלוג לתפארת. הנה הם לפניכם:

בלוגר של גוגל
מערכת בלוגים וותיקה של גוגל - הממשק העברי של Blogger מצטרף לרשימה של שירותים אחרים של ענקית החיפוש שהותאמו לקהל המקומי ונתמכים בממשק תומך בכתיבה מימין לשמאל. הקמת בלוג באתר היא פעולה פשוטה מאין כמותה: נכנסים לאתר, נרשמים, בוחרים שם לבלוג, בוחרים עיצוב מבין התבניות הזמינות (אותן אפשר לערוך בשלב מאוחר יותר) והפכתם לבלוגרים.
לאחר קביעת ההגדרות הראשוניות אפשר להתאים את הבלוג לצרכיכם ולהתחיל לפרסם הגיגים.
בלוגר מציע גישה מהירה מכל עמוד לקובץ עזרה, שעשוי לסייע למשתמשים מתחילים בתחום בניית האתרים, וגם לאלה מביניכם שאינם בקיאים במורכבותה של המערכת, שנראית בסיסית ופשטנית לפחות בהתחלה.
Blogger מאפשר הקמת בלוג במערכת ושימוש בכתובת אינטרנט ייחודית משלכם.
מבלי לתכנת ולהסתבך בהגדרות טכניות, הנוגעות להרשאות, הגדרות או סתם עיצוב דפים תואם. בשורה התחתונה, Blogger מספק מענה קל ונוח להקמת בלוג, עדיפות לבעלי שליטה ב-HTML.
WordPress
וורדפרס היא מערכת נוחה, יעילה, נפוצה, תקנית, ובעיקר – פתוחה, לניהול של בלוגים עצמאיים בעברית, והינה ותוכנת הבלוגים הפתוחה הפופולארית ביותר. הממשק כולו מתורגם לעברית מ-WordPress.org – גם חלקו החיצוני, שרואים הגולשים באתר, וגם חלקו הפנימי – שרואים הכותבים. ההתקנה של וורדפרס אוטומטית מתחילתה ועד סופה, ומלווה בהוראות מפורטות וידידויות בעברית. https://wordpress.org
ב-Wordpress.com תוכלו לפתוח בלוג בעברית בחינם ובקלות רבה על בסיס התשתית של וורדפרס, אבל ללא הגמישות של התקנה עצמאית.

ישרא-בלוג
ישרא-בלוג הוא אתר אינטרנט ישראלי פופולארי המספק בחינם שירותי אחסון לבלוגים.  האתר שייך לפורטל נענע 10.
על אף העיצוב, ישרא-בלוג מציע כמה יכולות מעניינות, כמו קטלוג הודעות בקטגוריות נגישות, יצירת טבעת בלוגים עם בלוגים של חברים ומכרים, הוספת שאלונים, ביצוע גיבויים לתוכן, וקבלת תגובות בדואר האלקטרוני וב-SMS.
ישרא-בלוג מספק אפשרויות רבות, כגון בחירת צבעי הבלוג, כתיבת "רשימות" שיופיעו בצדי הבלוג, שאלונים לבלוגרים, עריכה גרפית של פוסטים (בנוסף לעריכה טקסטואלית רגילה), העלאת תמונות, מנויים לבלוגים, תמיכה ב-RSS ועוד.

הבלוגיה של תפוז
גם פורטל תפוז מציע מערכת בלוגים, שונה מעט מהאחרים, המתמקדת לא רק בתיעוד החיים בכתב, אלא גם בשידורם בזמן אמת ברשת, באמצעות BlogTV.
נראה שבתפוז הקדישו מחשבה יתרה להיבט העיצובי, ובדומה לבלוגר מציעים באתר כמה תבניות עיצוביות לבלוג, לא אותו המבחר ואותה הגישות, אבל בכל זאת. בנוסף לעיצוב, בעת הקמת הבלוג תוכלו לבחור תמונה מייצגת מבין אוסף התמונות שזמין באתר, או להעלות אחת משלכם.
כאן גם המקום לשבח את אפשרויות התמיכה המרובות לגולשים המתקשים והתוהים, שלרשותם עומדים פורום, צ'אט ורשימת שאלות ותשובות ממצה. בשורה התחתונה, זוהי מערכת בלוגים נוחה ונעימה, הכוללת כמה אפשרויות גמישות יותר מאחיותיה.